Hastanelerin acil servislerinde yaşanan ‘Kimlik Krizi’ pes dedirtti.
Bartın Kamu Hastaneleri Birliğine bağlı Devlet Hastanesi ve Kadın Doğum Çocuk Hastalıkları Hastanelerinin acil servislerinin bilgi işlem bölümlerinde meydana gelen ‘Kimlik Krizi’ nedeniyle vatandaşlar zor anlar yaşıyor.
Bilgi işlem personellerinin hastalara ya da hasta yakınlarına "Kimlik olmadan işlem yapamam" dayatması vatandaşların şikayet konusu oldu.
Acil servislerin önünde "Kimliksiz işlem yaptırabilirsiniz" yazılı bilgilendirme notlarının bulunması ve nöbetçi doktorların da hastaları zor durumda bırakmamak için muayeneyi kabul etmesine karşın
bilgi işlem personellerinin kayıt işlemi gerçekleştirmemesi nedeniyle bir çok hasta muayene olamadan ya evine gitmek ya da evden kimliğini alarak yeniden hastaneye gelmek zorunda kalıyor.
Bu durum özellikle aracı olmayan ya da kırsal kesimlerden acil servislere gelen vatandaşlara hem zaman hem maddi kayıplar yaşatırken muayene olacak hastaların tedavi sürecini de geciktiriyor.
Benzer bir durum geçtiğimiz akşam Bartın Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi'nde Bartın Hergün Gazetesi Yazı İşleri Müdürü Nihal Çınçın'ın da başına geldi.
Çınçın, rahatsızlanan kızını tedavi için hastaneye götürdüğünde TC Kimlik Numarasını söylemesine rağmen kızının kimliği yanında olmadığı için hasta kaydını gerçekleştiremedi.
Çınçın: “Yakışmayacak bir davranışla karşı karşıya kaldım”
Bilgi işlem personelinin kayıt için kimlik dayatmasından dolayı uzun süre hasta kızının tedavisini gerçekleştiremeyen Çınçın, "Kızım hastalandığında Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi'nin acil servisine gittim ve orada sağlık sektöründe yapılan o kadar yeniliğe rağmen ülkemize ve ilimize yakışmayacak bir davranışla karşı karşıya kaldım. Kızımın vatandaşlık numarasını söylememe rağmen bilgi işlem personeli sırf kimliği olmadığı için hasta kaydını yapmayacağını ve kimlikle gelmemiz gerektiğini söyledi.” Dedi.
“Peki, onlar ne yapacak?”
Durumu nöbetçi hemşireye ve hekime aktaran Çınçın, “Sağ olsun hepsi durumla yakından ilgilendi ve personelden hasta kaydını yapmasını istedi. Ancak bilgi işlem memuru buna rağmen "Kimliksiz işlem yapamam" dedi ve kestirip attı. Uzun süre kendisiyle tartıştım. Vatandaşlık numarasını sisteme girdiği anda zaten kızımın kimlik bilgileri görünecek. Hadi ben şehir merkezinde oturuyorum. Bartın'da köylerden gelen birçok vatandaşımız var. Peki, onlar ne yapacak? Diyelim ki 1 saatlik yoldan geldi vatandaş tekrar muayene olamadan aynı yolu geri mi dönecek? Bilgi işlem memurlarının bu keyfi keder davranışlarına hastane idaresinin ve Kamu Hastaneler Birliği Yönetiminin son vermesi gerekir." Şeklinde konuştu.
“Abesle iştigalin ta kendisi”
Doktorun bilgi işlem personeli kayıt yapmadığı için şifahen ilaç yazmak zorunda kaldığını ifade eden Nihal Çınçın, "Üstelik bu olayı Hasta Hakları Gününden tam 1 hafta sonra yaşamış olmam çok üzücü. Tüm şikâyetlerime rağmen kızımın kaydını yaptıramadım. Nöbetçi hekim şifahen ilaç yazabildi. Sigortam olmasına rağmen bilgi işlem memuru kaydımı yapmadığı için ben bu ilaçları eczaneden parayla almak durumda kaldım. Sigortalı bir vatandaşın cebinden parayla ilaç alması abesle iştigalin ta kendisidir. Herkes kraldan daha çok kralcı olmuş durumda." Dedi.
Açıkgöz: “Müsamaha göstermemiz mümkün değil”
Bartın Kamu Hastaneler Birliği Genel Sekreteri Doktor Osman Açıkgöz ise bu tür davranışlara müsamaha göstermenin mümkün olmadığını kaydederek, “Konuyu öğrendiğim andan itibaren hemen duruma müdahale edip gerekli önlemleri aldık. Biz Bartın Kamu Hastaneleri Birliği olarak ilimizde sağlık alanın hastalarımıza verdiğimiz hizmet standardını daha da üst seviyelere çıkarmak için birçok yatırım gerçekleştirirken bu tür davranışlara asla müsamaha göstermemiz mümkün değil. Bizim için önemli olan hastalarımızın şifa bulması ve verdiğimiz hizmetten memnun kalmasıdır. Konuyla ilgili gerekli her türlü önlemi almış bulunmaktayız.” Dedi.
Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan sitemiz sorumlu tutulamaz.