Google+ Sayfamız Youtube Sayfamız Facebook Sayfamız
Bugun...
ARIT YOLU İKİ YIL DAHA...

...

Okunma: 3057

24.01.2018 17:15

karayolları, hüsamettin özendi, yol, çalışma, arıt, karabük, kozcağız, çevre yolu, yenice, eflani, kurucaşile

ARIT YOLUNDA ÇALIŞMALAR 2 YILDA TAMAMLANACAK

 

Karayolları 15. Bölge Müdürü Hüsamettin Özendi 2018 yılı ilk İl Koordinasyon Kurulu toplantısında Bartın genelinde devam eden yol çalışmalarına dair bilgiler verdi. Çevre yolu, Arıt yolu, Bartın-Kurucaşile yolu, Kozcağız-Yenice yolu, Bartın-Karabük yolu hakkında bilgiler veren Bölge Müdürü Özendi Arıt-Aydınlar yolundaki çalışmaların 2 yıl daha süreceğini kaydetti.

 

Karayolları 15. Bölge Müdürlüğünün Bartın sınırları içerisinde 294 kilometre yol ağı olduğunu ifade eden Karayolları 15. Bölge Müdürü Hüsamettin Özendi Bartın’da Karayolları yatırımları olarak toplam 16 proje olduğunu söyledi.

 

16 projenin toplam proje bedelinin 4 milyar 965 milyon 131 bin TL olduğunu ve bu rakamdan 548 milyon 396 bin TL’sinin geçen yıllarda harcandığını söyleyen Özendi, “2017 yılında da 220 milyon 199 bin 144 TL ödeneğimizin hepsini yüzde 100 harcayarak seneyi tamamlamış bulunuyoruz.” dedi.

 

Tünellerde 24 saat çalışılıyor

 

Kış koşulları nedeniyle yol yapım çalışmalarına ara verildiğini ancak tünel çalışmalarının hızla sürdürüldüğünü kaydeden Özendi, “Kış mevsimi dolayısıyla sadece tünellerde yoğun olarak çalışabiliyoruz. Diğer işlerimizde sezon itibariyle ara vermiş durumdayız. Zonguldak-Amasra-Kurucaşile-Cide yolunda çok yoğun tünel imalatlarımız var ve o tünellerde 24 saat esasına göre gece-gündüz çalışmalarımız devam ediyor. Bartın’dan da geçen Batı Karadeniz Sahil Yolumuz toplamda 145 kilometre. Bu yolun Bartın’daki uzunluğu 77,5 kilometre. Bunun 12 kilometresi bölünmüş yol BSK olarak 42 kilometresi bölünmüş yol statik kaplama olmak üzere toplamda 54 kilometresi bölünmüş olarak tamamlanmıştır. Kalan 23 kilometrenin 19 kilometresinde çalışmalarımız hala devam etmektedir. Bu hat üzerinde bin 65 metre uzunluğunda Amasra Tüneli ve 4,5 kilometre uzunluğunda bağlantı yolu, tek yol BSK, 968 metre uzunluğundaki T1 tüneli çift tüp olmak üzere tamamlandı.  2017 yılında bu hat üzerinde 1.6 kilometre statik kaplama üzeri BSK yapıldı. T3, T4 ve T5 tünellerinde ise çalışmalarımız devam ediyor. T2 tüneli bitti sayılır. Nihai betonu ve kazı desteklemesi tamamlandı. Diğer tünellerde şuanda delme çalışmalarımız devam ediyor. Bu hat üzerinde şuanda Kurucaşile’ye kadar ihaleye bağlandı. Kurucaşile-Cide arasındaki yaklaşık 28 kilometrelik kesimde de proje çalışmaları hemen hemen son aşamaya geldi. Bu sene bittiğinde oranın da ihalesinin yapılması planlanmakta.” dedi.

 

Şehir geçişinde kamulaştırma problemi

 

Bartın şehir içi geçişi olarak adlandırılan 2,5 kilometrelik mesafeyi içeren Çatmaca Kavşağı ile Bartın Devlet Hastanesi arasında kalan yolda çalışmaların da sürdüğünü söyleyen Özendi, “Orada bir içme suyu deplase problemimiz vardı. Belediye ile o sorunu sona erdirdik. Enerji nakil hatlarının deplasesi de büyük ölçüde çözüldü. İki, üç noktada kamulaştırma problemi halen devam ediyor. İnşallah bu kış aylarında kamulaştırma problemi biterse 2018 yazında 2,5 kilometrelik şehir içi geçişini bitirip Bartın halkının hizmetine sunmayı planlamaktayız.” dedi.

 

Teknoloji ağırlıklı bir yol

 

Kozcağız-Karabük-Yenice yolunu Karabük’ teki ağır sanayinin Bartın Limanına ulaşabilmesi için bölünmüş yol olarak bağlama projeleri olduğunu da sözlerine ekleyen Özendi, “Bartın’ı Karabük’e bu hat üzerinden bağlamayı planlamaktayız. Bartın Şehirlerarası Otobüs Terminali ile Kozcağız’a kadar olan yolun 14 kilometrelik bir yol bölünmüş yol olarak ihalesi yapıldı. İhaleyi alan firmaya yer teslimi yapıldı. Baharla birlikte o hatta çalışmalara başlanacak. Ayrıca bu hat üzerinde DSİ’nin Kışla Sel Kapanı inşaatı devam ediyor. Orada 2.2 kilometrelik kesimde bizim yol yapmamız gerekiyor ancak kamulaştırma sorunu yüzünden oradaki çalışmalara bir türlü başlayamadık. Kamulaştırma sorununu çözebilirsek bu yolu birkaç ay içerisinde bitirmeyi planlamaktayız.  Kozcağız’dan Yenice’ye kadar olan yol içinse güzergah çalışmaları ve fizibilite çalışmalarımız halen devam ediyor. Zor bir güzergah. Bölünmüş yol yapılabilmesi için viyadük ve tüneller yapılması gerekiyor. O hattın teknoloji ağırlıklı bir yol olacağını düşünüyoruz.” dedi.

 

Ahmetusta Geçidine tünel

 

74.5 kilometre olan Bartın-Safranbolu-Kirazlıkköprü hattının 33 kilometresinin Bartın sınırları içinde 41,5 kilometresinin de Karabük sınırları içerisinde olduğunu söyleyen Özendi, “Bartın’la Kirazlıköprü Barajına kadar olan kesimin Genel Müdürlüğümüz tarafından BSK yapılması talimatı verilmişti. Proje çalışmaları hemen hemen bitmek üzere. Bu sene bu yolun ihalesini yapmayı planlamaktayız. Kirazlıköprü Barajı yolunu DSİ ile son anda yetiştirdik. Sadece orada bir aşınma tabakası kaldı. O kesimi baraj su tutmaya başladığı gün yolumuzu bitirerek trafiğe verdik. İki aç-kapama tünelimizin aydınlatma çalışmaları halen devam ediyor. Yaz aylarında bu çalışmaları da bitireceğiz. Kirazlıkköprü’den Eflani’ye kadar olan kesimi de tek yol olarak yeniden projelendiriyoruz. Oradaki Ahmetusta Geçidini de tünelli olarak geçmeyi planlamaktayız. Orada çalışmalarımıza devam ediyoruz. Eflani yol ayrımından Karabük kavşağına olan kesimi de bölünmüş yol olarak geçtiğimiz yıllarda bitmişti. O hattı geçen sene BSK olarak ihale etmiştik. Orada da 4 kilometrelik kesim bitti geriye kalan kesimi de bu sene tamamlamayı planlamaktayız.” şeklinde konuştu.

 

Arıt yolu iki yıl sürecek

 

Bartın-100. Yıl kavşağı yolunun tamamın bölünmüş yol olarak bittiğini ve Dolaşıklar mevkii olarak bilinen bölgede bir tünel planlandığını ayrıca virajları ortadan kaldırmak için yeni bir varyant projesi yaptıklarını da söyleyen Özendi arıt yolunda ki çalışmaların ise iki yıl daha süreceğini belirtti.

 

Arıt-Aydınlar yolunda çalışmaların devam ettiğini kaydeden Özendi, “Şuanda çalışmalar devam ediyor. Çöme Boğazı mevkiinde kış mevsiminden ve toprağından kaynaklanan ciddi sorunlarımız var. Vatandaşlarımıza verdiğimiz rahatsızlığın farkındayız. Çamur sıkıntısı var. Geçen hafta bu çalışmaya başladık şuanda kışı atlatmak amacıyla yola temel malzemesi çektiriyoruz. İnşallah burayı bir hafta, 10 gün içerisinde kışı atlatabilecek seviyeye getireceğiz. Arıt-Aydınlar yolundaki çalışmalarımız tahmin ediyorum ki 2 yıl daha sürecek.” diye konuştu.

 

Çevre yolu proje aşamasında

 

Yeni çevre yolunun projesinin devam ettiğini ve yeni çevre yolunun 20.58 kilometre olacağını söyleyen Özendi, “Bu çevre yolumuzun içerisinde 3 bin 230 metre uzunluğunda 2 tane çift tüplü tüneli bin 200 metre uzunluğunda 10 tane köprü, 5 tane farklı seviye ve bir tane de hemzemin kavşak yapmayı öngörmekteyiz. Şuanda uygulama projesi devam ediyor. Ayrıca bizim geçen yol Avara yolunda Karaman’da bir köprümüz yıkılmıştı. Curunlu’da bir heyelan olmuştu. Sahildeki heyelanla ilgili çalışmamızı bitirdik. Tahmin ediyorum bir hafta içerisinde buradaki çalışmalar bitecek.” dedi.

 

Çevre yolu için kamulaştırma

 

Bartın Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Halil Balık’ın yeni çevre yolunun aciliyetine değinmesi ve tahmini bitiriliş süresine yönelik sorusuna da yanıt veren Özendi, “Çevre yolunun uzunluğu 20.58 kilometre olacak. Bu çevre yolumuzun içerisinde 3 bin 230 metre uzunluğunda 2 tane çift tüplü tünel yapacağız. Yani bu yolun 6.5 kilometresi tünelle geçilecek.  Bin 200 metre uzunluğunda 10 tane köprü var. 5 tane farklı seviye ve bir tane de hemzemin kavşak var. Tabi burada kamulaştırma çalışmaları olacak. Tecrübelerime dayanarak  çokta rakam telaffuz etmeyi sevmeyerek söylüyorum ki bu büyüklükteki bir işin yaklaşık maliyeti 450, 500 milyon TL seviyesinde olacağını ön görmekteyim. Burada bir zaman vermemi lütfen beklemeyin. Ödenek ne kadar ayrılır,  ne zaman ihale edilir? Bunlar bizim boyumuzu aşan konular. Ama projesi bu senenin içerisinde bitiyor. Son aşamaya geldi. Proje firmasının Temmuz-Ağustos aylarında projeyi bize teslim edeceğini tahmin ediyoruz. Proje biter bitmez kamulaştırma çalışmalarına başlayacağız” şeklinde konuştu.

 

Üniversite kavşağı mahkemelik

 

Bartın Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Orhan Uzun da Kutlubeyyazıcılar Kampüsü kavşağında yaşanan kamulaştırma sorununun çözülüp çözülmediği sorusu üzerine Özendi, “Oradaki kamulaştırma sorunu maalesef çözülmedi. Bartın’da her seferinde bunu konuşmaktan bende yoruldum. Ama bu sorun bitmediği için kavşağın alttaki bağlantısını yapamıyoruz. 4 parsel vardı. Bunlardan 2 tanesinin mahkeme süreci tamamlandı ama 2 tanesinde mahkeme süreci devam ediyor” dedi.

 

Kozcağız-Kumluca yolu projede

 

Özendi Kozcağız-Kumluca ile Ulus-Pınarbaşı-Azdavay yolu hakkında da bilgiler vererek, “Kozcağız-Kumluca yolu 32 kilometre. Bunun 5 kilometresini geçen yıllarda tamamladık. Bu yoldaki 7,5kilometrelik kesimi barajın altında kaldığı için DSİ yapacak. Kalan 25 kilometrelik kesimde de proje çalışması devam ediyor. Ulus-Pınarbaşı-Azdavay yolunda da proje çalışması devam ediyor.  Bu yol da uzun soluklu bir yol. Ulus’tan Pınarbaşı’na olan kesimin proje çalışmalarını yapıyoruz.  Ulus’la Bartın arasındaki kesimde de BSK yapmaya niyetlik ama maalesef biraz takıldık. Ama bu çalışma gündemimizde. Ödeneklerimiz belli olduğunda yeniden değerlendireceğiz.” şeklinde konuştu.

Etiketler: karayolları, hüsamettin özendi, yol, çalışma, arıt, karabük, kozcağız, çevre yolu, yenice, eflani, kurucaşile
Okuyucu Yorumları

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan sitemiz sorumlu tutulamaz.

Facebook'da Bizi Takip Edin

0.13509
0.135252018-02-24 17:15:19