Google+ Sayfamız Youtube Sayfamız Facebook Sayfamız
Bugun...
BARTIN, TİCARET VE SANAYİ ŞURASINDA

Bartın TSO Başkanı Halil Balık Ticaret Ve Sanayi Şurasında İlin Sorunlarını Dile Getirdi

Okunma: 4646

11.10.2016 20:40

 

9. Türkiye Ticaret ve Sanayi Şurası TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu’nun ev sahipliğinde Başbakan Binali Yıldırım ve ilgili Bakanların katılımıyla TOBB İkiz Kuleler’de gerçekleştirildi. 81 ilin oda-borsa başkanları illerindeki en önemli 5 sorunu ve çözüm önerisini birinci ağızdan hükümete aktarma fırsatı buldu.

 

Bartın TSO’dan Yönetim Kurulu Başkanı Halil Balık, Meclis Başkanı Adem Akpürçek ile Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ömer Ağartan ile Yönetim Kurulu Üyesi Nejat Vural’ın Bartın TSO heyeti olarak katıldıkları şurada 81 ilin oda-borsa başkanları ile illerindeki en önemli 5 sorunu ve çözüm önerisini birinci ağızdan hükümete aktarma fırsatı buldu.

TOBB Konferans Salonunda gerçekleştirilen ve Başbakan Binali Yıldırım, Başbakan Yardımcısı Nurettin Canikli, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Faruk Çelik ile 365 oda ve borsanın yönetim kurulu başkanları, meclis başkanlarının katıldığı programda konuşan Bartın TSO Yönetim Kurulu Başkanı Halil Balık Bartın ilinin sorun önerileri bulunduğu raporu paylaştı.

 

Bartın TSO Yönetim Kurulu Başkanı Halil Balık gerçekleştirmiş olduğu konuşmasında;

 

(BARTIN IRMAĞI)

 

İlimizde yaşanan taşkın su olaylarının temel sebeplerinin başında yukarı havzalarında toprağın su tutma kapasitesinin az olması,  orman alanlarına müdahale edilmiş olunması ve akarsu yataklarının ıslah edilmemesi gelmektedir. “Bartın Irmağı ve Yan Kolları Islahı Projesi 2016 Yılı Yatırım Programında 310.000.000 TL keşif bedeli ile yer almakta olup, Bartın Irmağının Boğaz Mevkiinde  denize döküldüğü yerden itibaren ilk 8 km.lik kısmı için ihale hazırlıklarına devam edilmektedir.12 km olmak üzere toplam 20 km taşkın koruma, rehabilitasyon ve peyzaj amaçlı tesisler yapılarak Bartın İl Merkezinin taşkınlardan korunması amaçlıdır.


 “Bartın Irmağı ve Yan Kolları Islahı Projesi hayata geçirilmesi ancak DSİ Bölge Müdürlüğü tarafından planlanan barajların inşa işleri tamamlanarak aktif hale getirilmesi ile mümkün olacaktır. Şehrin çehresinin değişeceği bu projenin tamamlanması ile birlikte Türkiye'de denizden 14 km. şehir merkezine kadar teknelerle ulaşılabilen doğa harikası Bartın ırmağının çevresine yapılacak sosyal alanlar ve tesisler ile turizm kenti olma yolunda büyük bir değer katacaktır.

(BARTIN OSB)

 

1-TEVSİ ALAN:

 

Geriş, Gerişkatırcı Köyleri Düz mevkiindeki yaklaşık 77 ha büyüklüğündeki Bartın Merkez 1. Organize Sanayi Bölgesi 2. İlave alan sınırları Bakanlık tarafından onaylanmış olup, alanın taşkın koruma tedbirleri için istenen Gökırmak Çayı sedde çalışması DSİ tarafından 2015 Nisan ayında tamamlanmış ve  Bu alan için 1/25.000 'lik Çevre Düzeni plan değişikliğine başvurulmuş olup, Kadastro 22/A yenileme çalışmalarının bitirilmiştir.

 

Kamu Yararı Kararı ve imar planı almak üzere Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’na tarafından onaylanmış fakat  Bartın OSB’de ödenek olmadığından dolayı çalışmalara başlatılamamıştır. Bartın 1. Organize Sanayi Müdürlüğü tarafından Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’na yapılan ödenek talebi henüz kesinleşmemiş olup yeni sanayi tesislerinin Bartın iline yatırım yapabilmesi ve istihdam oranını artırabilmesi için bakanlığımız tarafından talebimizin tamamlanması rica ediyoruz.

 

380 KV İNDİRİCİ MERKEZ VE OSB DAĞITIM MERKEZLERİ YENİLEME:

 

Bartın OSB içerisinde elektrik ihtiyacına cevap verilememesi nedeniyle üretim kapasitesini artıramayan firmalar için acil olarak 10 MW güce ve 2. genişleme alanı faaliyete geçmesi ile 15-30 MW ilave güce ihtiyaç doğacaktır.TEİAŞ Genel Müdürlüğü'nün Bartın OSB’ye yer tahsisi için başvuru yapan firmaların biran önce gelerek bölge ve ülke ekonomisine katkıda bulunabilmesi için  TEİAŞ Genel Müdürlüğü'nün çalışmalarını hızlandırarak sonlandırması gerekmektedir.

 

(BARTIN II. ÇEVRE YOLU ACİLİYETİ)

 

Özellikle I. Çevre Yolunun şehir merkezinde kalmasından dolayı şehir içi trafik tamamen kilitlenmektedir. Bartın şehir merkezinde ki esnaflar bu durumdan oldukça sıkıntı çekmektedir. Bartın şehir merkezi trafiğinin rahatlatılması ve Amasra ve İnkum’ u gibi turistik bölgelere gelen yerli ve yabancı turistlerin daha rahat ulaşım sağlayabilmeleri için Bartın II. Çevre Yolu projelerinin bir an evvel hayata geçirilmesi gerekmektedir. Bartın II. Çevre Yolu projesi ile ilimize bulvarlar, iş merkezleri, alışveriş merkezlerinin, sosyal tesislerin yapımı elverişli duruma gelecektir.

(BARTIN LİMANI)

 

Bartın ekonomisinin canlanmasın da Karadeniz’e kıyısı olan ülkelere yakın ve müsait bir yapıda olmasından dolayı ihracat yapılabilmesi Bartın limanın özelliğini arttırmıştır. Kıyı şeridinde bulunan en yakın ticaret merkezi olma özelliğini taşıyan Bartın Limanının genişletilmesinin etkisi büyük olacaktır. Limanın mevcut olması, enerji kaynakları ve demir-çelik tesislerinin olması, Kömür ve demir-çelik tesisleri için büyük potansiyel oluşturmaktadır. Bu ilimiz için bir avantajdır. Yatırımcının bu avantajları dikkate alarak geleceğini düşünmekteyiz. Uluslararası ticaret ve gümrük kapısı olan ve konteynır taşımacılığına açık hale getirilen Bartın Limanı’nın daha işlevsel hale getirilebilmesi için geliştirilmesi, limana yatırım yapılması gerekmektedir. 20/07/2009 yıllında nihai çed raporu alınan Ro-Ro iskelesinin inşa edilmesiyle birlikte limana seri yükleme ve boşaltmaların yapılabileceği Ro-Ro gemileri yanaşması mümkün olacak dış ticaret hacmi artacaktır.

 

(DEMİRYOLU)

 

Anadolu sanayicinin rekabet gücünü arttıracak şehrimizde üretim yapan sanayicilerimizin lojistikle ilgili sorun ve ihtiyaçlarına cevap niteliğinde demiryolu ulaşım ağı kurulmalıdır.

 

(ULAŞIM)

 

Bartın’ın şehirlerarası ulaşımını sağlayan karayolunun tamamlaması sebebi ile can güvenliği tehlike arz etmesi tarafından bölge vatandaşlarımızın tarafından tepki ile karşılanmaktadır. Bartın-Karabük, Bartın Yeniçağa (Bolu) arasındaki bölünmüş  yolun yapım çalışmalarının ivedikle tamamlanması gerekmektedir. Batı Karadeniz sahil yolu ve Amasra Tüneli projelerindeki gelişmeler memnuniyet verici olmakla birlikte Batı Karadeniz sahil yolunun Sinop’a kadar tamamlanmasının kentimizin çıkmaz sokak olmaktan kurtaracağına inanıyoruz.

 

(HAVAALANI )

 

Batı Karadeniz Bölgesi’nde Zonguldak, Karabük ve Bartın illerine hitap eden Saltukova Havaalanından verimli düzeyde faydalanılması gerekmektedir. Bölgenin canlanması Kastamonu Havaalanı’nda olduğu gibi Zonguldak Saltukova Havaalanı’nın iç hatlara açılarak işlerliği artırılmalısı ile özellikle Bartın’ın ve bölge illerimizin turizm ve sanayileşmede marka şehir olma yolunda büyük bir ivme kazanacağı inancındayız.

 

(Teşvik Sistemi)

 

Sanayicinin rekabet gücünü arttırmak hem de ilimize yatırımcıyı çekmek adına çözüm odaklı çalışmalar yapılmalıdır.Yeni yatırım teşvik sitemine göre 5. ve 6. Bölgede yer alan illerimize uygulanan destek unsurlarından azami derece de yararlandırılması karşın 3. bölgede yer alan milli gelir hasıla ve ekonomik yapısı bakımından benzerlik gösteren Bartın ili, 5. Ve 6. Bölgedeki yer alan doğu illerimiz ile aynı teşvik unsurlarından yararlandırılması hem yatırımcıyı bölgeye çekecek hem de sanayicimizin rekabet gücünü arttıracaktır. 

 

(KÜLTÜR TURİZM)

 

3000 yıllık geçmişinden günümüze taşıdığı seçkin tarihi, kültürel ve folklorik değerleri ile olağanüstü güzellikler sergileyen doğal turizm kaynaklarıyla önemli bir cazibe merkezi olan Bartın marka şehir yapılması adına çalışmalar yapılması. Karadeniz’e özgün bir turizm teşvik politikası geliştirilerek yayla turizmi başta olmak üzere doğa ve kurvaziyer turizm geliştirilmelidir. Yayla turizminde devre mülk sistemi teşvik edilerek, bakanlık desteği ile geçmişten kalan tarihi miras gün ışığına çıkartılmasına ve turizmi canlandıracak ulaşım altyapısının sağlanarak yeni güzargahların kurulmasına ihtiyaç olduğu belirlenmiştir. Örneğin yaylalara giden yollar iyileştirilerek Karadeniz genelinde kurvaziyer- feribot limanlarının kurulması ya da yeni tesisler inşa edilmesi ve bu limanlara seferler düzenlenmesi önemlidir.

 

Bizlere bu imkânı sağlayan başta TOBB Başkanımız Sayın Rifat Hisarcıklıoğlu olmak üzere emeği geçen tüm TOBB personeline ve özellikle bizleri tek tek dinleyerek sorunlarımızla ilgilenen Başbakanımız Sayın Binali Yıldırım ve değerleri bakanlarımıza teşekkür ederim.” dedi.

 

Etiketler:
Okuyucu Yorumları

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan sitemiz sorumlu tutulamaz.

Facebook'da Bizi Takip Edin

0.04103
0.041492018-12-12 15:41:37