Google+ Sayfamız Youtube Sayfamız Facebook Sayfamız
Bugun...
KÖPRÜ GÜZERGAHI BİLMECESİ... Mesafe uzayacak kilometreler artacak...

Okunma: 93

27.07.2017 15:26

KÖPRÜ YOK TARTIŞMASI ÇOK

Uzun yıllardır ödeneği hazır olmasına karşın yapılamayan, belediye ve iktidar milletvekilini sık sık karşı karşıya getiren TOKİ Köprüsü konusunda açıklamalar yapan Bartın Valisi Nusret Dirim köprünün DSİ tarafından yapılacağını söyledi.

 

Vali Dirim köprünün Irmak Islah Projesiyle entegre olacağını da ifade ederken köprünün yapılması planlanan alanın ise Oto Sanayi Sitesinin arka bölümü olduğunu belirtti.

 

Daha önceki tarihlerde köprünün yapılacağı yer Gölbucağı Kavşağının arka bölümü olarak belirtilmişti.

 

Köprünün şehre daha uzak bir noktaya yapılacak olması akıllarda soru işaretleri oluşturdu.

 

Orduyeri Köprüsü ve civarında oluşan trafik yoğunluğun azaltılması, TOKİ konutlarında ve çevresinde ikamet eden vatandaşların kent merkezine ulaşımlarını kolaylaştırma açısından önem taşıyan TOKİ Köprüsü’nün sanayi sitesi mevkiinde yapılmasının planlanması ne kadar doğru bir karar olacak?

 

TOKİ Köprüsü neden daha uzak bir noktaya planlanıyor?

 

İşte tüm bu sorulara verilecek yanıtlar merakla bekleniyor.

 

Kent merkezi olarak ifade edebileceğimiz Yukarı Çarşı’dan TOKİ Kavşağına mevcut Orduyeri Köprüsü’nden mesafe 2 bin 200 metre.

 

Daha önceden belirlenen TOKİ Köprüsü güzergahından ise TOKİ Kavşağı yine 2 bin 200 metrelik bir mesafe alacaktı.

 

Ancak Vali Dirim’in açıklamasına göre TOKİ Köprüsünün yapılması planlandığı sanayi bölgesinden Yukarı Çarşı ve TOKİ Kavşağı arasında ki mesafe 2 bin metreden 4 bin 200 metreye çıkacak.

 

 

Yani TOKİ Köprüsü daha önce planlandığı gibi Gölbucağı mevkiinde değil de Sanayi mevkiinde yapılırsa TOKİ bölgesinden kent merkezine ulaşım mesafesi iki katına çıkacak. Orduyeri trafiğini rahatlatması beklenen TOKİ Köprüsü ikinci planda kalacak. TOKİ Köprüsü, TOKİ ve çevresinde ikamet edenler için sadece oto sanayi, İnkumu ve Boğaz gibi yönlere gidenler için avantaj sağlayacak.

 

Şehir merkezinde çalışanlar, öğrenciler ve esnaflar her gün tek seferde 2 kilometre ve gidiş geliş hesap edildiğinde 4 kilometre fazladan yol kat etmek istemeyip mevcut Orduyeri Köprüsü’nü kullanmaya devam edecek.

 

Ulaşım mesafelerini kısaltan tünel, yol, köprü yapımlarında ülkemizin ve vatandaşların menfaatleri göz önünde bulundurulurken milyonlarca TL harcanarak yapılacak TOKİ Köprüsü, günde 4 kilometreden yıla vurulduğunda bir araç için 1.460 kilometre fazla yol kat etmesi anlamına gelecek.

 

Sadece bir araç için hesap edilen yıllık 1.460 kilometrelik fark binlerce vatandaşın cebine ve haliyle ülke ekonomimize de olumsuz yansıyacak.

 

Sanayi sitesinde ki trafik yoğunluğu da göz önüne alındığında TOKİ Köprüsü’nün ikinci planda kalması kaçınılmaz olacak. Yapılacak milyonlarca TL’lik yatırımda Bartın’a beklenen faydayı sağlamayacak.

 

Bartın Belediyesi’nin daha önce basın mensuplarına gönderdiği güzergahı göz önüne aldığımızda TOKİ Kavşağı ile Gölbucağı kavşağı arasında yaklaşık 1 kilometre mesafe varken köprünün yapılması planlanan yeni güzergahta ise TOKİ Kavşağı ile Gölbucağı kavşağı arasında 3 bin 200 metre mesafe oluyor. Bu durumda yeni güzergah ile yol mesafesi 2 bin 200 metre artıyor.

 

Yıllarca konuşulan, bir türlü yapımına başlanamayan TOKİ Köprüsü’nün güzergah konusunu siz değerli okurlarımızın yorum ve takdirlerinize bırakıyoruz.

 

Etiketler:
Okuyucu Yorumları

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan sitemiz sorumlu tutulamaz.

Facebook'da Bizi Takip Edin

0.04921
0.049572018-12-12 20:26:25