Google+ Sayfamız Youtube Sayfamız Facebook Sayfamız
Bugun...
KÖPRÜ MUAMMASINDA YENİ GELİŞME!

İl Genel Meclisinde TOKİ 2 Köprüsü görüşüldü, TOKİ 1 için alternatif konuşuldu...

Okunma: 3187

08.08.2017 19:31

toki, toki 2, toki köprüsü, bartın, bartın ırmağı, il genel meclisi, meclis, belediye, bartın belediyesi, bartın özel idare

İl Genel Meclisi, Ağustos gündeminin son toplantısında TOKİ 2 köprüsü konusunu görüştü. DSİ tarafından ırmak üzerine yapılacak TOKİ köprüsünün bağlantı yolunda TOKİ 2 köprüsü Özel İdare tarafından inşa edilecek. TOKİ 2 Köprüsü, daha önceki yıllarda TOKİ köprüsünün yapımında kullanılması için gönderilen ödenekle gerçekleştirilecek. Öte yandan TOKİ Köprüsünün bir an evvel inşa edilebilmesi için Bartın Belediyesi’nin kamulaştırma çalışmaları beklenecek.

 

Yapımı yılan hikayesine dönen ve birçok kez siyasileri karşı karşıya getiren TOKİ köprüsünde henüz inşa çalışmaları başlamadı. Yeni Sanayi Sitesinin (Oto Sanayi Sitesi) arka bölümünde inşa edilmesi planlanan TOKİ köprüsü Irmak Islah Projesi kapsamında DSİ tarafından gerçekleştirilecek.

 

Daha önceki yıllarda TOKİ köprüsü yapımı için gönderilen iki buçuk milyon TL’lik ödenek ise TOKİ 2 köprüsünün yapımında kullanılacak. TOKİ 2 köprüsü, TOKİ köprüsünün yapılmasının ardından TOKİ konutları ve bölgeye ulaşımı kolaylaştırmak için güzergah üzerinde ki bir derenin üzerine inşa edilecek. İl Genel Meclisi Başkanı Kenan Dursun’un açıklamalarına göre TOKİ köprüsünün bir an evvel yapılabilmesi için Bartın Belediyesi’nin kamulaştırma çalışmaları beklenecek.

 

Dursun: “TOKİ Köprüsü niye geç kalmıştı?”

 

İl Genel Meclisi Ağustos ayı toplantılarında gündemin 20. Maddesinde yer alan TOKİ 2 köprüsü bağlantı yolu zemin etüt ve yapım projelerinin 2017 yılı çalışma ve yatırım programına alınmasıyla ilgili konu hakkında açıklamalarda bulunan İl Genel Meclis Başkanı Kenan Dursun, “Biliyorsunuz Bartın’da TOKİ Köprüsü macerası 2011 yılında başladı. Yıl 2017 ve biz hala TOKİ köprüsünü konuşmaya devam ediyoruz. Tabi zaman zaman bu konu hep Özel İdarenin üzerinde bırakılmaya çalışıldı ve bırakıldı da. 2011 yılında Kalkınma Bakanlığı Bartın’da 2 adet köprüye ödenek gönderdi. Bir tanesi Organize Sanayi Bölgesi köprüsüydü. Diğeri de TOKİ’ye ulaşacak, Orduyeri Köprüsündeki sıkışıklığı engelleyecek köprüydü. İki bucuk milyon TL ödenek gönderilmişti. Tabi yıl 2011 ben iyi hatırlıyorum, o zaman hakikaten çok da sevinmiştik. Çünkü Bartın da Orduyeri Mahallesi ve Kaynarca’nın trafiğini rahatlatacak, artı TOKİ Mahallesinde ki ve o bölgedeki bütün sitelerin ulaşımını da rahatlatacak bir projenin hayata geçmesiyle ilgili bir ateş yanmıştı. 2011 yılında bunlar hızlı bir şekilde idaremizin yazışmalarıyla başlatılmıştı. Organize Sanayi Bölgesi biliyorsunuz bizim görev ve sorumluluk alanımızda. İmar açısından da bu böyle. Hızlı bir şekilde ilk etapta oradaki köprüyle ilgili imar çalışması ve yapılması gereken bütün çalışmalar hızlı bir şekilde bitirildi ve Organize Sanayi Bölgesi köprüsü de gecikmeksizin bir ya da bir bucuk yıl içerisinde müştemilatı yolları ile beraber Bartın’ın hizmetine sunulmuş oldu. Peki TOKİ Köprüsü niye geç kalmıştı? O zamanlar Bartın Irmağı Islah Projesi ile ilgili hiçbir çalışma yoktu. Oraya o günkü şartlarda 2,5 milyonluk bir ödenekle Organize Sanayi Bölgesine yaptığımız köprü gibi bir köprüyü de hızlı bir şekilde yapabilirdik. Ama ben burada meclisin ilk günkü birleşimin de bir şey açıklamıştım size. Güzelcehisar’da iki tane sitle karşılaşmıştık doğal sit ve arkeolojik sit. Irmak kenarlarında da biliyorsunuz doğal sit vardı. Burada da bizim Bartın Belediyemiz koru amaçlı bir plan yapması gerekiyordu. Bu planı yaptıktan sonrada yine o koruma kurullarında bu planı onaylatması gerekiyordu. Belediye bununla ilgili birkaç çalışma yaptı ama bu kurullar kolay bir kurul değil. O zamanda söyledim, biz 7 yıl uğraştık. Yani Güzelcehisar’da ki koruma amaçlı planın sonlanması 7 yıl sürdü ama TOKİ Köprüsü ile ilgili o alanın koruma amaçlı planı 2011’e yetişmedi, 2012’ye yetişmedi, 2013’e yine yetiştiremediler. Tabi bundan sonra yazışma gel gitleri bu projeyi iktidaya uğrattı.” dedi.

 

“Elimizde iki bucuk milyon lira var ama…”

 

Bartın’ın 1998-99 yılların da büyük bir sel felaketi yaşadığını ve aynı felaketi 2015 yılında yaşamak üzere olduğunu kaydederek konuşmasını sürdüren Başkan Dursun, “O günkü şartlarda bugün emekli olan DSİ Bölge Müdürü Sait bey yukarıda bu suyun tutulması ile birlikte yapmış oldukları çalışmayla  Bartın bir felaketin eşiğinden geri dönmüştü. 2015 yılında Bartın Islah Projesi bir şeklide hayata geçti. Sit kurulu burada Bartın’ın sel tehlikesini yoğun bir şeklide yaşadığını dikkate aldı. Hakikaten 90’lı yılarlın sonunda ki selin aynısını Bartın yaşamak üzereyken direkten döndü. Bunu da Bölge Müdürümüz ilmik ilmik orada işledi. Kurul temsilcilerine anlattı. Sonrasında bu ıslah projesindeki sitle ilgili sıkıntıyı buralarda DSİ Bölgemizin sayesin de bu kurullar aşıldı. Dolayısıyla DSİ ve Orman ve Su İşleri Bakanlığımızın da bu sit kurullarından çıkmasıyla birlikte Irmak Islah Projesini yatırım programına aldı. Projelendirildi, bu iş 2015 yılında hayata geçti. Tabi şimdi elimizde iki bucuk milyon lira var ama Irmak Islah Projesi yapılmış, Bartın ırmağı ıslah edilecek, oraya yapacağımız bu iki bucuk milyonluk köprü artık köprü falan olmuyor. DSİ’nin orada yapmış olduğu yeni bir köprü projesi var. Tamamı benim bildiğim 18-20 milyon civarında. Artık, Bartın ırmağına o ıslah projesine yakışır bir köprüyü şu anda Devlet Su İşleri’mizin orada yapacağı ihaleyle Bartın o TOKİ köprüsüne kavuşmuş olacak.” diye konuştu.

 

“Planı yapma sorumluluğu belediyede”

 

Bartın Limanı'ndan başlayarak ilk 8 km’nin Özel görev ve sorumluluk alanında olduğunu söyleyen Dursun, “Biz burayla ilgili zaten kamulaştırma kararlarımızda encümende kamu yararı kararı almıştık. Bunu bakanlığı da gönderdik. Ama TOKİ Köprüsü bu 8 km den sonraki ilk birinci kilometrede yani dokuzuncu kilometrede TOKİ Köprüsü var. TOKİ Köprüsü Irmak Islah Projesinin içinde ama ilk sekiz kilometrenin içerisinde yok. Bu proje etap etap ihale edileceği için ilk sekiz kilometre ayrı ikinci sekiz kilometre ayrı. Şimdi bu arada yaklaşık 4 kilometrelik Bartın Belediyemizin sorumluluğu alanında bulunan kamulaştırmayla ilgili sorunlar var. Bunu ifade etti Bölge Müdürümüz. Bunlar çözüldüğünde Devlet Şu İşleri de Bakanlık da ‘Bununla ilgili adımı biz hemen atarız’ dedi. Bartın Belediyemiz eğer bu sekizinci kilometreden sonraki TOKİ Köprüsünün bulunduğu ilk bir kilometrenin kamulaştırmasını hallettiğinde, gerekli çalışmasını yaptığında bu proje birinci etabı TOKİ Köprüsüyle başlayabilir mi? Bölge müdürümüz bunun bu şekilde değerlendirmeye alınabileceğini kendisi ifade etti. Sn. Milletvekilimizle de bunu ben paylaştım. İnşallah Bartın Belediyemiz bu işi birinci etabında yapabilmesini sağlayabilmesi için, ilk sekiz kilometreden sonraki birinci kilometreyi TOKİ Köprüsünün başlayacağı ayaktaki o bölümü, gerekli kamulaştırmaları, bu izinleri ve gerekli imar planını da hazırladıktan sonra burada TOKİ Köprüsüyle bu proje başlayabilir. Ben bunun olabilirliğini gördüm. Organize Sanayideki köprünün imar planını Özel İdare yaptı. Çünkü oradaki planı yapma sorumluluğu buradaki meclisteydi. Oradaki alan belediye sınırları içerisinde olduğu için planı yapma sorumluluğu ve zorunluluğu ilgili belediyede.” dedi.

 

“Belediyemiz üzerine düşeni yaptıktan sonra…”

 

TOKİ köprüsüyle ilgili iki bucuk milyon TL’lik ödeneğin ellerinde olduğunu kaydeden Başkan Dursun, “TOKİ köprüsünden sonra TOKİ’nin kavşağına kadar, sanayinin arkasındaki ırmaktan TOKİ’nin ağzına kadar olan iki bucuk kilometrelik yolunda TOKİ köprüsüne yakışır bir şeklide genişlemesi lazım. Orada küçük bir menfez var. TOKİ köprüsü yapıldığında o menfezden trafik çalışmaz. O normal bir köy köprüsü. Şimdi biz şunu yapmak istiyoruz, bununda anlaşılması lazım. TOKİ köprüsü yapılmadan önce biz oradaki yol hazırlığını, o köprüden sonra TOKİ’ye bağlayacak yolu ve orada bulunan ikinci köprüyü bu proje kapsamında bu ödenekle inşallah tamamlamış olacağız. TOKİ kavşağından mevcut ırmak kenarına kadar inşallah duble yolla gideceğiz. Oradan sonra zaten bizim o köylere ulaşımımızda artık KÖYDES projesiyle yine genişleme kapsamında devam ediyor. O köprü Dağlıca’ ya, Kocareis ’e, Akgöz’e ve Topluca’ya da hitap edeceği için oradaki grup yolu da KÖYDES projesinde yapılmış olarak devam edecek. Burada yapılmak istenen, nereye yapılacağı projede koordinatları ile belli olan köprüye ikinci TOKİ köprüsü dediğimiz menfezi de büyüterek, ikinci köprümüzü hazırlayıp mevcut yapılacak köprüye asfaltımızı duble yol şeklinde oraya kavuşturmak. İnşallah bu yapılacak çalışmayla herkes üzerine düşen görevi yaptıktan sonra bu köprüde Bartın’a, o bölge insanına ve özellikle Orduyeri vile TOKİ’de oturan vatandaşlarımızı rahatlatacak bu projeyi hayata geçirmiş oluruz diye düşünüyorum. Özel İdare olarak biz üzerimize düşeni yapma gayreti içerisindeyiz. Bunu bir daha ifade ediyorum çünkü bu para bakanlıktan geldi. Kalkınma Bakanlığı bunu gönderdi. Biz bu parayı elimizde tutalım, biz bu paranın üzerinde yatalım böyle bir anlayışımız olmadı bundan sonrada olmaz. Şu anda köprü olmadan bile biz köprü hazırlığımızı bitirmek istiyoruz. İnşallah ilk sekiz kilometreden sonraki bir kilometrede Bartın Belediyemiz üzerine düşeni yaptıktan sonra da bu proje ilk dokuzla başlayabilir. Diğer üç kilometreyi de inşallah daha sonra gerekli çalışmalarını belediyemiz yapar. Başka formüller bulunacaksa onlar bulunur ama ilk bir kilometresi artık önemli. Bu ilk bir kilometre gerektiği şekilde yapıldığında artık TOKİ köprüsü ve ırmak ıslahının önündeki bütün engellerde kalkmış olur. Biz Özel İdare olarak üzerimize düşeni bu projeyle yapmış olacağız diye düşünüyorum. Konu yine komisyonlarda arkadaşlarımız değerlendirecek bu iki bucuk milyonluk ödenek inşallah orada hem yolun gerektiği şekilde genişlemesini sağlayacak. Oradaki arıtma tesisinin yanından ırmak kenarına kadar iki bucuk kilometrelik alanda köprüsüyle birlikte TOKİ’nin ve o Kaynarca’nın rahatlatılmasını istiyoruz. Bu çalışma bu şekilde başlamış olacak.” şeklinde konuştu.

 

Plan bütçe komisyonuna havale edildi

 

Başkan Dursun’un bu açıklamalarının ardından TOKİ 2 köprüsü bağlantı yolu zemin etüt ve yapım projelerinin 2017 ye ek çalışma ve yatırım programına alınmasıyla ilgili dosyanın plan ve bütçe komisyonuna havalesi meclis tarafından oy birliği ile kabul edildi. 

Etiketler: toki, toki 2, toki köprüsü, bartın, bartın ırmağı, il genel meclisi, meclis, belediye, bartın belediyesi, bartın özel idare
Okuyucu Yorumları

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan sitemiz sorumlu tutulamaz.

Facebook'da Bizi Takip Edin

0.13281
0.133012017-10-19 13:39:54