Google+ Sayfamız Youtube Sayfamız Facebook Sayfamız
Bugun...
ÖZEL İDARE PERSONELİNE İLETİŞİM SEMİNERİ

...

Okunma: 1475

27.09.2018 19:00

özkan avcı, özel idare, beden dili, iletişim, seminer, bartın, bartın özel idare, halkla ilişkiler

Bartın İl Özel İdaresi 2018 Yılı Hizmetiçi Eğitim Planı kapsamında Bartın Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı Öğretim Görevlisi Özkan Avcı tarafından İl Özel İdaresi personeline "Beden Dili ve İletişim Eğitimi" konulu seminer düzenlendi. Seminere  İl Özel İdaresi müdürlüklerinde görevli personeller katıldı. Konferans salonunda yapılan seminer kapsamında personellere neden iletişim kurmaya ihtiyaçları olduğu, kimlerle iletişim içerisinde olmaları gerektiği, hangi tür iletişim biçimlerini kullanmalarının gerektiği, iletişimi etkileyen faktörlerin neler olduğu, iletişim kurma becerilerini nasıl geliştirecekleri ve etkili iletişim için olması gerekenlerin neler olduğu anlatıldı.

 

Ses, söz, beden dili uyumlu olmalı

 

Seminerde yaptığı konuşmada, personellere etkili iletişim için tavsiyelerde bulunan Avcı, iletişimde söz, ses ve beden dili ahengine dikkat çekerek, anlatılmak istenen duyguların ve verilmek istenen mesajların bu 3 unsuru dikkatli şekilde kullanılarak verilmesi gerektiğini belirtti. İnsanların iletişimde özellikle beden diline dikkat ettiklerini de kaydeden Avcı, bu nedenle bazen verilmek istenen mesajların karşı tarafa tam olarak aktarılamadığını aktardı. Avcı, "İletişimde vermek istediğiniz mesajı verirken, ses, söz ve beden diliniz bu mesajla uyumlu olmalı. Özellikle de iletişimde olduğunuz kişilere saygı gösterdiğinizi ve önemsediğinizi gösterebilmelisiniz. İstemeden de olsa yanlış anlamalara meydan vermemek için dikkatli olunmalı. Bazen iletişimde olurken, beden dili ya da ses yüzünden verdiğimiz mesaj başka anlamlara çekilebiliyor. Bu yanlış anlamaya meydan vermemeye çalışmalıyız" dedi.

 

Kendimizi karşımızdaki kişinin yerine koymalıyız

 

İletişimi etkileyen faktörlere de dikkat çeken Avcı, “Empati kurmak, etkili dinlemek, farklılıklara saygılı olmak, kendini doğru ifade etmek, göz teması kurmak, gülümsemek, dikkatini karşısındaki kişiye vermek belli başlı iletişimi olumlu etkileyen faktörlerdendir. Bunun yanında iletişimi olumsuz etkileyen faktörlerde bulunuyor. Konuştuğunuz kişiye ve konuya ön yargılı olmak, argo ifadelere ya da yanlış kelimelere yer vermek, insanın karşısındakinin sözünü kesmesi gibi faktörler iletişimi olumsuz etkileyebiliyor. Bunun için bu faktörleri göz önüne koymamız lazım. İletişimi olumlu yönde yapmak istiyorsak öncelikle olumlu ve doğru sözcükler kullanmalıyız.  En önemlisi karşımızdaki ile konuşurken empati yaparak konuşmamız lazım. İlk önce kendimizi konuştuğumuz kişinin yerine koymalıyız ve iyi bir dinleyici olabilmeliyiz. Bunu başarabilirsek iletişimin olumsuz olması çok çok düşük bir ihtimal olur" diye konuştu.                            

Etiketler: özkan avcı, özel idare, beden dili, iletişim, seminer, bartın, bartın özel idare, halkla ilişkiler
Okuyucu Yorumları

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan sitemiz sorumlu tutulamaz.

Facebook'da Bizi Takip Edin

0.07416
0.074472018-10-22 07:32:56