Köy okulu öğrencileri dünyada simgesel hale gelmiş tarihi yapıları makete dönüştürdü.
Bartın’da Epçiler Ortaokulu’nda öğrenim gören 25 öğrenci ülkelerin simgesi haline gelen tarihi yapıları 7 aylık bir çalışma sonucunda makete dönüştürdü.
Epçiler Ortaokulu Görsel Sanatlar Öğretmeni Nesrin Özgen’ in öncülüğünde gerçekleştirilen ‘Maket Müzesi Projesi’ sergisi büyük beğeni topladı.
Açılışı Bartın İl Milli Eğitim Müdürü Oğuzhan Acar tarafından yapılan sergide, Eiffel Kulesi’nden, Mısır Piramitlerine, Kâbe’ den, Kız Kulesi’ne kadar birçok tarihi yapının 3 boyutlu maketi yer alıyor.
“Müthiş işler başarmışlar”
Acar, serginin tamamını gezerek öğrencilerden yaptıkları maketler hakkında bilgiler aldı.
Acar, gerçekleştirilen sergiyi ise şu sözlerle değerlendirdi; “Başta öğretmenlerimiz öncülük ederek öğrencilerimiz ile ülkemizde ve dünyada öne çıkmış tarihi eserlerin maketlerini yapmışlar. Aslında başlangıçta biraz küçük çaplı bir proje olarak düşünmelerine rağmen bu iş biraz büyümüş ve yurtdışından bir ülke ile iletişim haline geçerek, Türkiye’de ve dünyada ki tarihi mekânların maketlerini yaparak, ileride büyük bir müze haline dönüştürebilir miyiz fikri oluşmuş. Bizde burada çocuklarımıza ve öğretmenlerimizin emeklerine verdiğimiz değer ile örtüşecek şekilde buraya geldik. Müthiş işler başarmışlar. Bartın her alanda olduğu gibi sosyal ve kültürel anlamda da ülkede inşallah her geçen gün ön plana çıkacak ve daha güzel işler çıkacak. Ben emeği geçen bütün öğretmen ve öğrencilere çok teşekkür ediyorum.”
“Öğrencilerin öğrenmelerini daha da kolaylaştırdık”
Projenin fikir öncüsü olan Epçiler Ortaokulu Öğretmeni Nesrin Özgen, projenin amacının öğrencilerde sanatsal ve kültürel bilinci oluşturmak olduğunu ifade ederek; “Proje aslında iki seneden beri benim yapmak istediğim bir nevi hayalimdi. Çok şükür bu sene gerçekleştirdik. Bu projeyi yapmadaki amaç benim dünyada ve Türkiye'de bulunan sanatsal ve tarihi alanları öğrencilerin bunları bilmelerini sağlamak. Bu bilince varmalarını sağlamak ve toplumumuzda var olan kültür vandalizmini bir anlamda engel olmaktı. Eğer öğrencilerde, çocuklarda böyle bir bilinç oluştursak, aileler doğal olarak bu yapıların varlığından ve öneminden haberdar olur yolunda hareket ettik ve bu müzeyi bu maketleri gerçekleştirdik. Yaklaşık olarak 25 tane öğrencimiz var bizim. Proje de toplamda 7 ortak öğretmenli ve 72 öğrencili bir proje. Başka illerden ve ülkelerden de var. Projede yer alan her okul, kendi çalışmalarını sergiledi. Bizde burada 25 öğrencimizle yaptığımız çalışmaları sergiliyoruz. Bursa olsun, Isparta olsun, bir de Azerbaycan'dan olmak üzere 10 öğrencili grupların olduğu bir proje ve bu şekilde ekimde başladık. Mayıs ayında bitirdik projeyi. Çok şükür güzel sonuçlar elde ettik. Öğrencilerde ilgilendi. Farklı etkinliklerle, farklı uygulamalarla, farklı oyunlarla, eğitim ve öğretimde de katkıda bulunduk.
Öğrencilerin öğrenmelerini daha da kolaylaştırdık, daha da eğlenceli hale getirdik. En azından müzeye gittikleri zaman hangi çalışmaları inceleyeceklerini, hangi konularda araştırma yapacaklarını daha net bir şekilde görmüş oldular. Tarihi alanlarla ilgili başta Türkiye'nin, daha doğrusu dünyanın 7 harikası başta olmak üzere Türkiye'de ve dünyada bulunan tarihi alanlara geçmişi ve toplumlarla ilgili geçmişte yaşanan yapılan etkinliklerle ilgili yaşantılarla ilgili, atalarla ilgili daha doğrusu atalarla ilgili bilgi sahibi oldular en azından. Böyle bir projeyle geniş ve kapsamlı düşünecek olursak gayet de faydalı olduğunu gördük.” Şeklinde konuştu.
“Diğer okulların katılmasını isteriz”
Özgen konuşmasının devamında, projeye diğer okullardan da destek verilemesiyle birlikte bir maket müzesi oluşturulabileceğini ifade ederek, “Bu proje belki Bartın'da diğer okullardaki öğretmenleri öğrencilerin katılımıyla belki de maket müzesine dönüşebilir tıpkı, oyuncak müzesi gibi. Sonuçta bunlar üç boyutlu birer maket. Belki gerçekleri yapılabilir. Daha gerçek daha canlı malzemelerle de yapılabilir. Biz sadece maketle kartonla hazır malzemelerle bu işe başladık ama bu işin devamı bu şekilde gelebilir. Bartın çapında bir müze oluşumu gerçekleşebilir diye düşünüyorum. Diğer okullarımızda katılmak isterlerse tabii ki de yardımcı oluruz, destek oluruz, fikir veririz. Projeyle ilgili tekrar devamı da gelebilir. Katılmak isteyen olursa mutlaka irtibat kurabiliriz.” Dedi.
Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan sitemiz sorumlu tutulamaz.